2014. szeptember 20., szombat

Kókuszgolyó zabpehelyből

Sziasztok!

Ma egy receptet szeretnék megosztani, amit nemrégiben készítettem el. Nagyon egyszerű, hamar megvan, és finom is.


Hozzávalók:
  • 1 bögre apró szemű  zabpehely
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 2-3 dl tej
  • rumaroma
  • édesítőszer 
  • kókuszreszelék

A zabpehelyre ráöntöttem először kb. 2 dl tejet, jól összegyúrtam. Majd hozzáadtam a kakaóport. Ha nem elég lágy a massza, még lehet ráönteni tejet, a zab úgyis fel fog szívni belőle. Ezután én hagytam állni 5-10 percet, hogy meglássam kell-e még tej, vagy sem. Ha már elég jól formázhatóvá vált, hozzáadtam pár csepp rumaromát, és édesítettem is. Közben folyamatosan kóstolgattam, hogy tudjam mennyi kell bele. Kicsi golyókat formáztam, aztán meghempergettem a kókuszreszelékben. És kész is.

Tényleg nagyon egyszerű, és megvan 20 perc alatt. Én dupla adagot csináltam, gondolván, hogy úgyis elfogy, és tényleg így is lett, ízlett mindenkinek. Kicsit más, mint az eredeti kekszből készült, de szerintem jó kis alternatíva, ha valami édességre vágyunk, mégis egészséges desszertet szeretnénk enni.

Remélem tetszett ez a kis recept és kipróbáljátok majd! :)

Szép napot!
Zita

1 megjegyzés: